Πώς ΔΕΝ δίδαξε ο Ιησούς…

Με αφορμή την πρόσφατη έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος του Υπουργείου Παιδείας, περί αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, το παρακάτω χιουμοριστικό κείμενο, αναδεικνύει το πρόβλημα πολλές φορές της γεφύρωσης της θεωρίας με την πράξη.

Η «μέθοδος διδασκαλίας» του Ιησού

 
Βλέποντας το πλήθος των ανθρώπων να τους ακολουθεί, ο Ιησούς ανέβηκε στο βουνό. Μόλις κάθισε, οι μαθητές του κάθισαν κι αυτοί γύρω του. Σήκωσε τότε τα μάτια του προς τους ουρανούς και είπε :
– Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι διότι σ’ αυτούς ανήκει η βασιλεία των ουρανών. Μακάριοι αυτοί που υποφέρουν γιατί αυτοί θα παρηγορηθούν. Μακάριοι οι πραείς γιατί αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη …
Όταν τελείωσε ο Ιησούς,
ο Πέτρος ρώτησε : “Πρέπει να τα γράψουμε όλα αυτά;”
Ο Ανδρέας ρώτησε : “Πρέπει να τα μάθουμε όλα αυτά;”
Ο Ιάκωβος : “Και πρέπει να τα μάθουμε απέξω”;
Ο Φίλιππος πρόσθεσε : “Είναι πολύ δύσκολα”.

Ο Ιωάννης είπε : “Δεν έφερα χαρτί”.
Ο Θωμάς είπε : “Δεν έφερα στυλό”.
Ανήσυχος, ο Βαρθολομαίος ρώτησε : “Την επόμενη φορά θα έχει και τεστ”;
Ο Μάρκος ρώτησε χαμηλόφωνα το διπλανό του : “Με ποιο «ι» γράφεται η λέξη «πραείς»”;
Ο Ματθαίος σηκώθηκε και έφυγε χωρίς να περιμένει τους άλλους, λέγοντας δυνατά : “Πάω στην τουαλέτα”.
Ο Σίμων κοίταξε το ρολόι του και σχολίασε : “Όπου να ναι, χτυπάει”.
Τέλος, ο Ιούδας ρώτησε το Δάσκαλο : “Κύριε, μπορείς να επαναλάβεις αυτό που είπες για τους φτωχούς;”
Εκείνη τη στιγμή πλησιάζει τον Ιησού ένα μέλος της Επιτροπής για την Εκπαιδευτική Πολιτική του Κράτους και το ρωτά :
– Κύριε, αναρωτηθήκατε μεταγνωστικά για το σημερινό σας μάθημα;
– Ποιος ήταν ο σκοπός και οι επιμέρους στόχοι της σημερινής σας διδασκαλίας;
– Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν στη μάθησή τους οι μαθητές σας;
– Ποιες ικανότητες και δεξιότητες ανέπτυξαν και ποιες συμπεριφορές υιοθέτησαν οι μαθητές σας με το σημερινό μάθημα;
– Προβληματιστήκατε για την αποχώρηση του μαθητή σας;
– Γιατί δε μοιράσατε εποπτικό υλικό στο σημερινό σας μάθημα;
– Γιατί δε χρησιμοποιήσατε ομαδοσυνεργατική διδασκαλία;
– Γιατί δε χρησιμοποιήσατε τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων: εργασία σε ομάδες, παιχνίδι ρόλων κλπ;
– Γιατί χρησιμοποιήσατε μετωπική διδασκαλία; Θεωρείτε ότι ήταν η καταλληλότερη;
Σ’ αυτό το σημείο, ο Ιησούς γονάτισε σε ένα βράχο και έκλαψε.

Πηγή: http://alliotikathriskeytika.blogspot.gr/2012/04/blog-post_11.html

Σχόλιο ΟΟΔΕ: Εννοείται πως σε καμία περίπτωση δεν απαξιώνουμε την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του μαθήματος και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Απλά, αρκετές φορές παρατηρείται χάσμα μεταξύ θεωρίας και πράξης, με αποτέλεσμα στο τέλος, δυστυχώς, να υφίσταται τις δυσμενείς συνέπειες το πρακτικό μέρος της μάθησης, να αναδεικνύεται η γραφειοκρατία και η τήρηση των τύπων εις βάρος της ουσίας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: